ΕΛΛΑΔΑ
ΟΣΕ: Στη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Σέρρες υπάρχουν σημεία που από τη βλάστηση μοιάζουν με «πράσινα» τούνελ
Έρευνα μετρά τις ταχύτητες των τρένων, εξετάζει την κατάσταση του δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα και αναρωτιέται γιατί η Ελλάδα δεν έχει διεθνή σιδηροδρομικά δρομολόγια.
Έρευνα μετρά τις ταχύτητες των τρένων, εξετάζει την κατάσταση του δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα και αναρωτιέται γιατί η Ελλάδα δεν έχει διεθνή σιδηροδρομικά δρομολόγια.

Η Θεσσαλονίκη διαφημίζεται συχνά ως πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Μια πόλη κόμβος, που επικοινωνεί με τέσσερις χώρες.
Ωστόσο, σήμερα η Ελλάδα είναι το μοναδικό μέλος της ΕΕ, με ενεργό σιδηρόδρομο, αλλά χωρίς καμία διεθνή επιβατική σύνδεση.
Παράλληλα, οι ακριτικές γραμμές της Θράκης εξυπηρετούνται αποκλειστικά με λεωφορεία, ενώ οι διαδρομές από Θεσσαλονίκη προς άλλες πόλεις της Μακεδονίας κινούνται σε ένα απαρχαιωμένο δίκτυο, με πολύ χαμηλές ταχύτητες.
Η κατάσταση που περιγράφει αποκαλύπτει την έλλειψη συντήρησης των γραμμών:
«Πριν τα Τέμπη στο σημείο αυτό πηγαίναμε με 105-110 χλμ/ώρα. Σήμερα κινούμαστε με μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ/ώρα. Η γραμμή έχει στρεβλώσεις και βυθίσεις, το έχουμε αναφέρει πολλές φορές στον ΟΣΕ. Από πλευράς τους μας απαντάνε ότι δεν υπάρχει προσωπικό και μηχανήματα για να γίνουν οι επισκευές».
Σήμερα, η διαδρομή Θεσσαλονίκη-Σέρρες διαρκεί 3 ώρες με το τρένο, ενώ με το λεωφορείο φτάνεις σε μια ώρα. Έτσι, η γραμμή φαίνεται πως παραμένει ζωντανή, μόνο για την εμπορική σύνδεση με τη Βουλγαρία.
Πέραν από τα προβλήματα υποδομής όμως, υπάρχουν σοβαρά ζητήματα με τη βλάστηση και το τροχαίο υλικό. Προς τη Λάρισα σε τρεις σταθμούς τα δέντρα κρύβουν τα φωτοσήματα. Συγκεκριμένα, στη Σίνδο, στο Άδενδρο και στο Πλατύ, μηχανοδηγοί επισημαίνουν ότι συχνά δε φαίνεται αν τα φωτοσήματα είναι πράσινα ή κόκκινα, λόγω βλάστησης.
Από βίντεο φαίνεται πως στη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Σέρρες υπάρχουν σημεία που από τη βλάστηση μοιάζουν με «πράσινα» τούνελ.
Παράλληλα, οι μηχανοδηγοί επισημαίνουν πως μέσα στο καλοκαίρι ήταν δεδομένο πως κάθε εβδομάδα ένα τρένο θα έμενε.
Ωστόσο, σήμερα η Ελλάδα είναι το μοναδικό μέλος της ΕΕ, με ενεργό σιδηρόδρομο, αλλά χωρίς καμία διεθνή επιβατική σύνδεση.
Παράλληλα, οι ακριτικές γραμμές της Θράκης εξυπηρετούνται αποκλειστικά με λεωφορεία, ενώ οι διαδρομές από Θεσσαλονίκη προς άλλες πόλεις της Μακεδονίας κινούνται σε ένα απαρχαιωμένο δίκτυο, με πολύ χαμηλές ταχύτητες.
Η κατάσταση που περιγράφει αποκαλύπτει την έλλειψη συντήρησης των γραμμών:
«Πριν τα Τέμπη στο σημείο αυτό πηγαίναμε με 105-110 χλμ/ώρα. Σήμερα κινούμαστε με μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ/ώρα. Η γραμμή έχει στρεβλώσεις και βυθίσεις, το έχουμε αναφέρει πολλές φορές στον ΟΣΕ. Από πλευράς τους μας απαντάνε ότι δεν υπάρχει προσωπικό και μηχανήματα για να γίνουν οι επισκευές».
Σήμερα, η διαδρομή Θεσσαλονίκη-Σέρρες διαρκεί 3 ώρες με το τρένο, ενώ με το λεωφορείο φτάνεις σε μια ώρα. Έτσι, η γραμμή φαίνεται πως παραμένει ζωντανή, μόνο για την εμπορική σύνδεση με τη Βουλγαρία.
Πέραν από τα προβλήματα υποδομής όμως, υπάρχουν σοβαρά ζητήματα με τη βλάστηση και το τροχαίο υλικό. Προς τη Λάρισα σε τρεις σταθμούς τα δέντρα κρύβουν τα φωτοσήματα. Συγκεκριμένα, στη Σίνδο, στο Άδενδρο και στο Πλατύ, μηχανοδηγοί επισημαίνουν ότι συχνά δε φαίνεται αν τα φωτοσήματα είναι πράσινα ή κόκκινα, λόγω βλάστησης.
Από βίντεο φαίνεται πως στη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Σέρρες υπάρχουν σημεία που από τη βλάστηση μοιάζουν με «πράσινα» τούνελ.
Παράλληλα, οι μηχανοδηγοί επισημαίνουν πως μέσα στο καλοκαίρι ήταν δεδομένο πως κάθε εβδομάδα ένα τρένο θα έμενε.
#SerresParatiritis
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αποχή των δικηγόρων αν απαγορευτεί η πρόσβαση του κατηγορουμένου στο πλήρες περιεχόμενο της δικογραφίας