ΕΛΛΑΔΑ

Porsche Experience στις Σέρρες: Η απόλυτη οδηγική δοκιμασία στην ελληνική πίστα

25 supercars, διεθνής ομάδα εκπαιδευτών και μια εμπειρία που αποδεικνύει γιατί “There is no substitute”

25 supercars, διεθνής ομάδα εκπαιδευτών και μια εμπειρία που αποδεικνύει γιατί “There is no substitute”

Η πρόσκληση από τη Μοτοδυναμική, επίσημο αντιπρόσωπο της Porsche στην Ελλάδα, δεν θα μπορούσε να αγνοηθεί. Όταν έχεις την ευκαιρία να οδηγήσεις τις κορυφαίες δημιουργίες του Τσούφενχαουζεν μέσα στην πίστα των Σερρών — τη μοναδική στην Ελλάδα που πληροί όλες τις διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας — δεν υπάρχει χώρος για δεύτερη σκέψη.

Το event, με τίτλο “Porsche Experience”, ήταν υποδειγματικά οργανωμένο. Από νωρίς το πρωί, δημοσιογράφοι και λάτρεις της οδήγησης συγκεντρώθηκαν στην πίστα, όπου τους υποδέχθηκαν οι άνθρωποι της Μοτοδυναμικής και μια διεθνής ομάδα έμπειρων εκπαιδευτών από πέντε διαφορετικές χώρες.

Η Porsche είχε φέρει 25 αυτοκίνητα από τέσσερις χώρες — μοντέλα που μόλις είχαν βγει από τη γραμμή παραγωγής και έκαναν τα πρώτα τους “γρήγορα” χιλιόμετρα επί ελληνικού εδάφους.

Στην πίστα με το DNA της Porsche
Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν σχεδόν ολόκληρη τη γκάμα της εταιρείας:

-Από την 911 Carrera των 394 ίππων μέχρι την 911 GT3 των 510 ίππων.

-Από την Panamera Turbo S E-Hybrid μέχρι την ηλεκτρική Taycan Turbo S.

-Από την Macan 4S έως την Cayenne Turbo E-Hybrid.


Η οδήγηση κάθε μοντέλου συνοδευόταν από αναλυτικό briefing στα branded pit boxes, όπου οι Porsche Driving Instructors εξηγούσαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά και ρύθμιζαν τον ρυθμό ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε οδηγού.

Καθώς περνούσε η ώρα, η αδρεναλίνη ανέβαινε. Τα αυτοκίνητα της Porsche δεν δυσκόλεψαν κανέναν — η τεχνολογία και τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα έκαναν την οδήγηση προσιτή αλλά και συναρπαστική. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το μότο της φίρμας: «There is no substitute».

Δραστηριότητες & Οδηγικές Δοκιμασίες
Το πρόγραμμα της ημέρας ήταν πλήρες και εντυπωσιακό:

-Slalom & Launch Control με την 911 GTS

-2-Doors Driving με 911 Carrera, Carrera 4 GTS, GT3 και Targa 4 GTS

-4-Doors Driving με Cayenne GTS, Cayenne Turbo, Panamera Turbo S και Taycan Turbo S

-Off-Road Adventure με Cayenne (S Coupé, Turbo) και Macan (Macan 4, Macan 4S)


Σε κάθε δραστηριότητα υπήρχε ένας εκπαιδευτής που όριζε τον ρυθμό, ενώ οι συμμετέχοντες φορούσαν κράνη μόνο στις ασκήσεις εντός πίστας. Παρότι τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούσαν μόλις το 50% της δύναμής τους, οι επιταχύνσεις και τα κρατήματα έκοβαν την ανάσα.

Όταν ρωτήσαμε γιατί δεν οδηγούσαμε πιο γρήγορα, η απάντηση ήταν σαφής: «Δεν έχουν όλοι την ίδια εμπειρία πίστα». Και πράγματι, παρατηρώντας αργότερα τις στροφές, διαπιστώσαμε ότι πολλοί φρέναραν εκεί που θα έπρεπε να επιταχύνουν.

Τα μοντέλα που ξεχώρισαν
Η αρχή έγινε με την 911 Carrera — ένα αυτοκίνητο που, παρά τους 394 ίππους του, αποδεικνύεται “καθημερινό” χωρίς να χάνει τη σπορ ψυχή του.

Η 911 GTS Hybrid συνδύαζε τον εξακύλινδρο twin-turbo κινητήρα των 3,6 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ 41 kW. Το αποτέλεσμα: 541 ίπποι, 610 Nm ροπής και 0-100 km/h σε 2,9’’. Η αίσθηση των G στο σώμα ξεπερνούσε κάθε προσδοκία.

Η Panamera Turbo S E-Hybrid, με V8 4,0 λίτρων και ηλεκτρικό μοτέρ, απέδιδε 782 ίππους. Ένα πολυτελές sedan με συμπεριφορά supercar, που μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά για περίπου 85 km.

Στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, η Taycan Turbo S και η Macan 4S απέδειξαν ότι η σιωπηλή ισχύς μπορεί να είναι εκρηκτική — ειδικά όταν η Taycan αποδίδει 952 ίππους.

Και φυσικά, η 911 GT3 — το απόλυτο εργαλείο για την πίστα. Με ατμοσφαιρικό 4λιτρο boxer και 9.000 rpm, απαιτεί μυαλό, εμπειρία και σεβασμό.

Off-Road εμπειρία και ηλεκτρονική μαγεία
Η δοκιμή εκτός δρόμου ήταν ένα διαφορετικό μάθημα. Οι οδηγοί απλώς κρατούσαν το τιμόνι, καθώς τα ηλεκτρονικά συστήματα αναλάμβαναν τα πάντα — ανηφόρες, κατηφόρες, πλαγιολισθήσεις. Ακόμη και στις πιο δύσκολες κατηφόρες, δεν χρειάστηκε καν φρένο.

Οργάνωση, επαγγελματισμός και συνεργασίες
Το event της Porsche ξεχώρισε για την άψογη οργάνωση και επαγγελματική προσέγγιση. Η συμμετοχή της SIXT και της EKO ως Mobility Partners συνέβαλε καθοριστικά στην επιτυχία.

Αξίζει να σημειωθεί πως η Porsche φαίνεται να έχει νέο συνεργάτη στη διαχείριση των event, κάτι που έγινε αισθητό από την ποιότητα και τη ροή της διοργάνωσης. Ήταν, χωρίς υπερβολή, η καλύτερη εκδήλωση των τελευταίων ετών στο χώρο της αυτοκίνησης στην Ελλάδα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ