Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου: Καταδίκη σε φυλάκιση 20 μηνών για το email-gate – Ποινές και στους υπόλοιπους εμπλεκόμενους
Ολοκληρώθηκε η πολύκροτη δίκη για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων αποδήμων – Αναστολή στις ποινές των τεσσάρων καταδικασθέντων
Ολοκληρώθηκε η πολύκροτη δίκη για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων αποδήμων – Αναστολή στις ποινές των τεσσάρων καταδικασθέντων
Με την καταδίκη και των τεσσάρων κατηγορουμένων έκλεισε σε πρώτο βαθμό η πολύκροτη υπόθεση της διαρροής προσωπικών δεδομένων αποδήμων Ελλήνων, η οποία είχε προκαλέσει έντονες πολιτικές αντιδράσεις πριν από τις ευρωεκλογές του 2024 και είχε μείνει γνωστή ως «email-gate».
Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών επέβαλε στην πρώην ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου συνολική ποινή φυλάκισης 20 μηνών με τριετή αναστολή, κρίνοντάς την ένοχη για παραβίαση της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.
Παράλληλα, ποινές φυλάκισης με αναστολή επιβλήθηκαν και στους υπόλοιπους τρεις κατηγορούμενους. Στον πρώην γενικό γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών Μιχάλη Σταυριανουδάκη επιβλήθηκε ποινή 18 μηνών, στον πρώην οργανωτικό γραμματέα Αυτοδιοίκησης και Διαχείρισης Κρίσεων της Νέας Δημοκρατίας Μένιο Κορομηλά ποινή 12 μηνών και στον πρώην γραμματέα Αποδήμων της ΝΔ Νίκο Θεοδωρόπουλο ποινή 8 μηνών. Το δικαστήριο αναγνώρισε σε όλους το ελαφρυντικό του σύννομου βίου.
Η υπόθεση είχε ξεκινήσει όταν χιλιάδες απόδημοι Έλληνες έλαβαν προεκλογικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από την Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, χωρίς να είναι γνωστό με ποιον τρόπο είχαν περιέλθει στην κατοχή της τα στοιχεία επικοινωνίας τους. Οι αποκαλύψεις προκάλεσαν πολιτική θύελλα, οδηγώντας στην αποχώρησή της από το ευρωψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας, ενώ είχαν ακολουθήσει και παραιτήσεις στελεχών του Υπουργείου Εσωτερικών και του κόμματος.
Κατά την απολογία της, η πρώην ευρωβουλευτής ανέλαβε την πολιτική ευθύνη για την αποστολή των μηνυμάτων, υποστηρίζοντας ότι θεωρούσε πως επρόκειτο για στοιχεία που είχαν συλλεχθεί νόμιμα και ότι δεν γνώριζε πως προέρχονταν από κρατική βάση δεδομένων.
Η υπόθεση είχε ήδη οδηγήσει στην επιβολή διοικητικών προστίμων από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ενώ η χθεσινή απόφαση αποτελεί την πρώτη ποινική κατάληξη ενός ζητήματος που άνοιξε ευρύτερη συζήτηση για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, τη διαχείριση ευαίσθητων πληροφοριών και τα όρια της πολιτικής επικοινωνίας στην ψηφιακή εποχή.
