ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπουργείο Μεταφορών Τρίτη παράταση για το ΣΔΙΤ Αμφίπολη -Δράμα

Ως νέα ημερομηνία έχει οριστεί η 22η Απριλίου 2024

Ως νέα ημερομηνία έχει οριστεί η 22η Απριλίου 2024

 Με νέα απόφαση, που αναρτήθηκε στη Διαύγεια την Τετάρτη, (μαζί με το ΣΔΙΤ 446εκ € του δρόμου Θεσσαλονίκης -Εδεσσας) και υπογράφει ο υπουργός υποδομών και μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, δίνεται η τρίτη παράταση για την υποβολή του φακέλου συμμετοχής στον διάλογο για το ΣΔΙΤ Αμφίπολη -Δράμα.  
 
 
Ως νέα ημερομηνία έχει οριστεί η 22η Απριλίου 2024 και ο λόγος για τον οποίο δόθηκε η παράταση είναι το γεγονός ότι ζητήθηκε παραπάνω χρόνο από δύο ενδιαφερόμενα σχήματα για να προετοιμαστούν καλύτερα. 
 
 
Το υπουργείο μεταφορών 
 

ενέκρινε το τεύχος πρόσκλησης υποβολής συμμετοχής σε διάλογο (Στάδιο Β.Ι της Β΄ Φάσης) στον οποίο δύναται να συμμετέχουν οι ΓΕΚ ΤέρναΆκτωρ Παραχωρήσεις – ΜυτιληναίοςΆβαξ και Intrakat.

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού αλλά και με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.

 

Η κεντρική αρτηρία 

Συγκεκριμένα, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.

Η διάρκεια της σύμπραξης, η οποία θα οριστικοποιηθεί κατά τη διάρκεια του διαλόγου, θα ανέρχεται κατά μέγιστο σε 30 έτη (3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη συντήρησης και λειτουργίας). Η Αναθέτουσα Αρχή, μετά την έναρξη λειτουργίας του έργου, θα καταβάλει στον Ιδιώτη Φορέα Σύμπραξης πληρωμές διαθεσιμότητας, που έχουν ενδεικτικά εκτιμηθεί σε καθαρά παρούσα αξία, σε τιμές 2022, στο ποσό των 200,438 εκατ. ευρώ, πλέον Φ.Π.Α. Ο ακριβής προϋπολογισμός των πληρωμών διαθεσιμότητας που θα καταβληθούν στον Ιδιώτη Φορέα θα καθοριστεί επίσης από τον ανταγωνιστικό διάλογο.